beauty

beauty

Thursday, April 14, 2011

pemergian mu~

Al - Fatihah. 
pemergian mu... allahyarham ahmad qamal....
2 bulan telah berlalu,,, kau pulang ke rahmatullah terlebih dlu dariku..

teringat kembali ( Rabu,9/2/2011, 11 mlm) 
pabila berita pemergiaan mu d khabarkan oleh kakak...
Ya Allah,, luluh hati ku mendengar nya..

kakak : tau x arwah dah meninggal??
aku : spe??
kakak : kml..
aku : bc msg smbl air mata ku mengalir dgn laju nye. brt hati nak membls tp..
        knpe kak??
kakak : xccident

mcm xp'caye...aku tny kat adik, mak, kakak2 ku...

aku : adik, btul ke arwh dh xde??
adik : a'ah,( tangisn yg ku dgr ). kat hospital ni..
aku : k..

aku : mak,,
mak : mak kat umh arwh jg adik2 arwah
aku : k.(air mata ku msih mengalir )

Ya Allah,, 
hanya tuhan yang tahu perasaan aku ketika itu,,,
kuatkan laa hati ini..
rase mcm bru aku nmpk arwah mse raye cina...tp skrg~~

memikirkan ape yg tlh aku lakukan pd arwah slma kami kenal ( >15 thn )
mcm2,,gaduh, berebut brg2,, marh,, ckp lps... bnyk slh aku.. 
tangisan yg msih mengalir sampai aku t'tidur...

esk nye,, mls nk bgn..msh dlm kesedihan...
mata dh teruk sbb nangis..
sume org rse pelik tgk aku...
 ~ aku nk b'sendirian ktka ini !!!!~ 

wlaupn brd dlm kls,, tp fkrn aku dh kat rumah.. 

dlm kol 11,mak bgtau yg arwah dh slamat dikebumikan..
aku xblik umah coz aku still xkuat lg n de test.. 
nak tau de real story,, tp xbrni lagi...
Ya Allah, berilah aku kekuatan utk menerima ktentuan driMu ini..

sabtu ( 12/2/ ) birthday arwah,, 
ingatkn nk wish awl2..tp ..
kwn aku psan,,hadiah kan laa Al-Fatihah pd arwah..
al-Fatihah,, aku sedekah kan padamu agar kamu berada di kalangan org2 yg b'iman..

beberapa hari kemudian...aku pulg ke rumah... sayu hati bila jejak kan kaki di situ..
psan mak,, ingat Allah bnyk2..
masjid meriah  ade sambutn Maulidur rasul..
gembira hati ini...
pgi2..nmpk mcm motor arwah kat luar  tp di tutup kain..
sedih..t’kenangkan (setiap sudut dirumah ade je kenangan  kite )
mak kate,, p.cik tumpgkan motor arwah kat situ...
tercegat aku di pintu melihat motor 2..
motor yg xpernah aku naik,,wlaupun arwah sllu je ajak nek motor 2..
kat atas meja dpn lak,, de surat kematian arwah...sayu bila melihat nya..
I'm sorry..air mata mengalir tanpa d undang... :'(  


yg pergi tetap pergi~ redha..

Ingat Allah...kuat,kuat,kuat, de hikmah setiap ape yang Allah tlh tentukan..

Biarpun masih sukar untuk menerimanya ,,tapi semua yang hidup pasti akan mati..
Dan selagi diri ini hidup, aku perlu jalani kehidupan ini dengan sebaik mungkin dalam  mencari keredhaanNya . Setiap apa yang kita miliki hanyalah pinjaman dari Allah SWT, maka bersyukur dengan ape yg kita miliki kini.

Kenangan kite tetap akn ku kenang...
Al- Fatihah buat dirimu..









4 comments:

  1. emm nk mengalir air mata ak bce page ko ni...
    sabarla..ni sume dugaan...

    ReplyDelete
  2. time kasih korang...

    p/s: sayangi org di skeliling kite..
    jgn beza-beza kan..
    jgn t,, bla dh xde bru kite nyesal..
    cam aku~~

    ReplyDelete
  3. boleh tau,,, apa judul lagu blog ne...???

    ReplyDelete